Retour- en garantieaanvragen


Om retour- en garantie aanvragen sneller te kunnen afhandelen willen wij u verzoeken deze altijd schriftelijk aan te vragen. ABS hanteert hiervoor al jaren bepaalde spelregels. Het kan desondanks geen kwaad het een en ander nog eens te benadrukken.

 

  • Nieuwe onderdelen kunnen tot uiterlijk 3 weken na leverdatum voor retour worden aangevraagd. Deze goederen s.v.p. retourneren in de door ABS geleverde verpakking.

  • Een retour of garantieaanvraag moet altijd volledig worden ingevuld.

  • Statiegeld van een remtang kan alleen volgens de Back in box procedure in ontvangst genomen worden. Dit moet apart aangevraagd worden. 

  • Reparatiesets, montagesets, losse delen zoals cups, nippels, wartels, remleiding enz., elektrische onderdelen evenals verpakking waarvan het zegel is verbroken kunnen niet geretourneerd worden. 

  • LET OP: Wij verzoeken u op het retour- en garantieaanvraagformulier het aantal colli(s) te vermelden, zodat ABS dit bij zijn nachtvervoerder kan (voor) aanmelden.


Na ontvangst van uw retour- garantieaanvraag, ontvangt u van ABS een schriftelijke bevestiging met uniek RMA-nummer als uw retouraanvraag in aanmerking komt om te retourneren.


De retouren dient u als volgt te retourneren:

  • Op ALLE colli(s) het RMA-nummer vermelden.

  • PS Nachtdistributie:  Goederen kunnen retour indien u nachtlevering heeft via PS Nachtdistributie. Hiervoor moet elke colli(s) aan de buitenkant voorzien zijn van een geel retouretiket die alleen bij ABS is aan te vragen. Zonder dit etiket neemt onze vervoerder niets retour.

    LET OP: Ook met deze gele stickers worden retouren niet automatisch meegenomen. Wij verzoeken u daarom het aantal colli(s) op het aanvraagformulier te vermelden, zodat wij dit bij de nachtvervoerder kunnen (voor)aanmelden. 

  • Pallets kunnen in de nacht niet retour genomen worden.

  • Colli(s) mogen niet zwaarder zijn dan het wettelijk gestelde maximum gewicht van 23 kg.

  • De schriftelijke retourbevestiging van ABS s.v.p. meesturen bij de colli(s).

Goederen die ABS onterecht retour ontvangt, kunnen wij aan u retourneren en/of behandelingskosten voor in rekening brengen.   Hieronder kunt u het formulier printen en in Word invullen en printen.

Heeft u nog vragen of opmerkingen, aarzel dan niet om contact op te nemen met uw ABS Sales Team: 030-6861250 of via sales@abs-bv.nl.